Vroegboekkorting zomer 2025: klik hier

FAQ

Kan ik mijn boeking via de website betalen?

U betaalt uw reis nooit direct via onze website. Na boeking ontvangt u van ons een factuur met de betalingsgegevens, waarna u de betaling via internetbankieren kunt voldoen. Afhankelijk van de boekingsdatum en vertrekdatum zullen wij een betalingstermijn met u overeenkomen. Boeking en betaling zal geschieden conform de reisvoorwaarden van de ANVR. Betaling van de reissom per creditcard of in contanten is helaas niet mogelijk.

Wat zijn de wijzigingskosten bij een bestaande boeking?

De standaard wijzigingskosten conform de ANVR-reisvoorwaarden bedragen € 45,- per wijziging. Het kan echter zijn dat afwijkende voorwaarden gelden voor bepaalde onderdelen van de reis. Bij een wijziging van een reservering worden deze afwijkende voorwaarden aan u meegedeeld.

Wat zijn de reserveringskosten?

Per boeking worden reserveringskosten van € 45,- in rekening gebracht. Dit bedrag is in de pakketreissom meeberekend.

Wanneer krijg ik een bevestiging van mijn offerte-aanvraag?

Heeft u de offerte-aanvraag, uw contactgegevens en eventuele aanvullende informatie, wensen of vragen aan ons doorgegeven? Dan ontvangt u direct een automatische bevestiging met offertenummer. Na ontvangst van uw aanvraag nemen wij (op werkdagen) binnen 24 uur persoonlijk contact met u op.

Wanneer krijg ik mijn reisbescheiden?

De reisbrief met belangrijke informatie over uw reis en uw andere reisbescheiden ontvangt u circa 2-4 weken voor vertrek, indien de betaling van uw reis volledig binnen is. U ontvangt van ons bericht wanneer uw reisbescheiden klaarstaan ter inzage en gebruik.

Welke reisdocumenten heb ik nodig?

Naast de door ons verstrekte e-tickets voor uw vluchten en eventuele andere vouchers, dient u een geldig paspoort bij u te hebben wanneer u op reis gaat. Wij helpen u graag met het zo goed mogelijk voorbereiden van uw reis. U bent wel zelf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste reisdocumenten. Vergeet ook niet dat het algemeen vereist is dat uw paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is op de datum van uw terugvlucht.

Wanneer hoor ik of de reis van mijn keuze definitief kan doorgaan?

Is de reis van uw keuze beschikbaar en bent u tevreden met de definitieve offerte? Dan kunt u dit doorgeven aan onze reisexpert. Die zal de boeking voor u in orde maken en u een schriftelijke bevestiging van de gemaakte boeking sturen.

Als ik mijn vakantie boek, is deze dan meteen definitief?

Wanneer u via de website een offerte aanvraagt, ontvangt u binnen 24 uur een vrijblijvende offerte van ons. Geeft u aan gebruik te willen maken van het aanbod, dan geldt dit als een reservering onder voorbehoud. Binnen 24 uur zal de definitieve boeking door ons aan u bevestigd worden. Deze definitieve boeking is bindend en kan niet meer kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. De boeking kan alleen worden gewijzigd of geannuleerd door contact op te nemen met ons. Indien u uw boeking wilt wijzigen, zijn de reisvoorwaarden van de ANVR van toepassing.

Kan ik mijn reis ook annuleren?

Ja, u kunt uw reis altijd annuleren. Er zijn echter altijd kosten aan verbonden. Als ANVR-aangesloten reisorganisatie hanteren wij de ANVR-voorwaarden voor annuleringen. De situatie kan per annulering verschillend zijn. Bij de verkoop van bijvoorbeeld losse vliegtickets of andere specifieke elementen van uw reis, kan het voorkomen dat deze niet onder de ANVR-voorwaarden vallen. Indien voor het annuleren van elementen van uw reis annuleringskosten in rekening gebracht kunnen worden, staat dit op uw factuur vermeld.

Kan ik een annuleringsverzekering en een reisverzekering bij de boeking afsluiten?

Tijdens de boeking kunt u aangeven of u een reis- of annuleringsverzekering wenst. Indien u tijdens de boeking nog geen keuze kunt of wilt maken, dan kunt u een reisverzekering altijd nog achteraf tot een week voor vertrek bij ons afsluiten. Een annuleringsverzekering kunt u uiterlijk een week na boekdatum nog bij ons afsluiten (tenzij het vertrek binnen 2 maanden is).

Kan de samenstelling van de reis worden aangepast en kan ik mijn reis verlengen?

Jazeker, wij bieden flexibele reisopties! Wilt u de route wijzigen, of uw reistempo aanpassen en het wat rustiger aandoen? Uw reis verlengen en wat langer op een specifieke locatie of in dezelfde accommodatie verblijven? Geef dit gerust van tevoren aan bij onze reisexperts! Zij kunnen u informeren over de mogelijkheden voor het reserveren van extra overnachtingen op de accommodatie(s) van uw keuze. Reizen kunnen worden naar wens worden aangepast of zelfs op maat worden samengesteld. Als u uw wensen aan onze reisexperts doorgeeft, kunnen zij de beste opties voor u vinden.

Hoeveel mensen nemen deel aan mijn groepsreis?

We begrijpen dat u nieuwsgierig bent naar de samenstelling van uw groepsreis. Helaas kunnen we vooraf geen informatie verstrekken over het totale aantal deelnemers.

Wat is er zoal bij de totaalprijs van mijn reis inbegrepen?

Welke zaken bij de totaalprijs van een reis zijn inbegrepen, verschilt per reis. Ga naar de pagina van de reis van uw keuze en klik daar op het tabblad ‘Prijzen’ voor meer informatie over de voorwaarden en eventuele kosten ter plaatse.

Is het ontbijt inbegrepen bij onze accommodatie?

Dit hangt af van de voorwaarden van de reis die u gekozen heeft. Ga naar de pagina van de reis van uw keuze en klik dan op het tabblad ‘Prijzen’ voor meer informatie over de voorwaarden.

  • “Op basis van logies” houdt in dat de prijs enkel voor de overnachting geldt.
  • Staat aangegeven dat uw accommodatie een “complimentary breakfast” aanbiedt? Dan krijgt u ‘s ochtends op kosten van de accommodatie een kleine lekkernij aangeboden.
  • Staat aangegeven dat uw accommodatie een “full breakfast” aanbiedt? Dan is het ontbijt bij de prijs inbegrepen. Let op: de samenstelling van het ontbijt verschilt per hotel.

Waarom is er geld van mijn creditcard afgeschreven?

Bij het boeken van uw accommodatie reserveert de accommodatie bij wijze van borg vaak een bedrag op uw creditcard. Dit betreft geen daadwerkelijke afschrijving, maar een reservering. Het kan tot 30 dagen duren voordat het gereserveerde bedrag door de creditcardmaatschappij weer wordt vrijgegeven. Is dit na 30 dagen niet het geval, dan kunt u contact met ons opnemen. Tip: Lees uw reisbrief goed door, daar kunt u deze en andere belangrijke informatie in terugvinden.

Moet ik mijn bagage opnieuw inchecken bij een overstap op het vliegveld?

Of u bij een transfer op de luchthaven (opnieuw) met uw bagage langs de security check moet, verschilt per luchthaven. Wij adviseren u om bij twijfel altijd navraag te doen op de luchthaven waar uw transfer plaatsvindt.

Heb ik een visum nodig voor het land van bestemming?

Voor een aantal landen moet u in het bezit van een visum zijn. U dient zelf uw visum aan te vragen. Hiervoor kunt u contact opnemen met de betreffende ambassade of het consulaat. U bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig verkrijgen van een visum indien u niet de Nederlandse nationaliteit heeft. Aeroglobe International is niet aansprakelijk voor de eventuele kosten die voortvloeien uit het feit dat u niet in het bezit bent van een correct visum.
Voor Amerika geldt het volgende:
Niet iedereen die naar de Verenigde Staten wil reizen, hoeft een visum aan te vragen. In plaats daarvan kunt u mogelijk een ESTA-vergunning aanvragen. U moet dan wel aan enkele voorwaarden voldoen. Hoe u een aanvraag voor een ESTA-vergunning indient? Dit hebben wij stap voor stap toegelicht in het blogartikel Vraag de ESTA-vergunning aan voor uw reis naar de VS. Niet-Nederlandse partners van Nederlandse reizigers hebben soms een visum nodig. Bezit u een niet-Nederlandse of meervoudige nationaliteit? Dan raden we u ten zeerste aan om ruim voor vertrek zelf advies in te winnen over de vereiste reisdocumenten, zowel bij uw ambassade als met de ambassade van het land van bestemming en/of transit.

Zijn jullie aangesloten bij een reisbranchevereniging ?

Ja, wij zijn aangesloten bij de ANVR, SGR en Calamiteitenfonds.

ANVR
Wij zijn aangesloten bij de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR). Hiermee voldoet onze organisatie aan de kwaliteitseisen die dit verbond stelt. De ANVR-voorwaarden worden samen met de Consumentenbond opgesteld. Daarom biedt het boeken van een reis bij een organisatie die is aangesloten bij de ANVR zekerheid en kwaliteit. Meer informatie over ons lidmaatschap vindt u op deze pagina.

SGR
De Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is ter bescherming van de vooruitbetaalde reissommen door de reiziger. Wij zijn ook aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Onze aansluiting bij deze stichting waarborgt dus altijd uw betalingen. Meer informatie over ons lidmaatschap, inclusief onze SGR-certificaten, vindt u op deze pagina.

Stichting Calamiteitenfonds Reizen
Het Calamiteitenfonds is opgericht omdat zich de laatste jaren vaker calamiteiten voordoen die niet door reisverzekeringen worden gedekt. Een calamiteit is een onverwachte en uitzonderlijke gebeurtenis, zoals een natuurramp of een situatie veroorzaakt door maatschappelijke onrust. Voor deze garantie betaalt u per boeking een bijdrage van € 2,50 (voor maximaal 9 personen). Dit bedrag is in de pakketreissom meeberekend. Zo reist u met een gerust hart! Informatie over de garantieregeling vindt u op
de website van de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Meer informatie over ons lidmaatschap van het Calamiteitenfonds vindt u op deze pagina.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Voor een klacht tijdens de reis dient u deze klacht te melden bij de accommodatieverschaffer danwel de reisleider. Kan deze uw klacht niet oplossen, dan kunt u bij onze lokale agent terecht. In uw reisbrief staat doorgaans een telefoonnummer van de accommodatieverschaffer en/of de lokale agent. Wordt uw klacht niet opgelost, neem dan telefonisch contact met ons op tijdens onze openingstijden of, indien het een urgente zaak betreft, via het noodnummer dat u bij uw reisbescheiden ontvangt.

Heeft u bovenstaande handelingen verricht, maar is uw klacht niet opgelost? Licht dan deze klacht toe in een een e-mail naar amerikaplus@aeroglobe.nl.

U kunt uw schriftelijke klacht indienen binnen één maand na de vertrekdatum (bij een klacht voorafgaand aan uw vertrek) of binnen één maand na terugkeer (bij een klacht over de reis). De klacht wordt zorgvuldig onderzocht. Na ontvangst van uw klacht krijgt u zo snel mogelijk bevestiging van ontvangst en doen we onze uiterste best het probleem binnen een maand op te lossen. Hoe snel dit geschiedt, kan in enkele gevallen afhankelijk zijn van de snelheid waarmee de lokale agent reageert (indien de klacht moet worden uitgezet bij deze lokale agent).

Mocht uw klacht afgewezen worden en bent u het niet eens met het antwoord, dan heeft u altijd nog de mogelijkheid van behandeling door de Geschillencommissie Reizen. Zie hiervoor de reisvoorwaarden van de ANVR.

Hoe dragen jullie bij aan verduurzaming in de reisbranche?

Brancheorganisatie ANVR zet zich samen met haar leden, (zaken)reisagenten en touroperators, in voor het verduurzamen van toeristisch ondernemen, omdat zij de continuïteit voor reisondernemingen moet bevorderen door ook volgende generaties aantrekkelijke bestemmingen te kunnen aanbieden. Ook wij zijn aangesloten bij de ANVR.

Toerisme is tevens voor vele (ontwikkelings)landen een sector die een belangrijke bijdrage levert aan de (nationale en internationale) economische, culturele en maatschappelijke ontwikkelingen en kan een sleutel zijn tot het verbeteren van welvaart, welzijn, natuur en milieu. Meer informatie over de visie en missie van de ANVR met betrekking tot duurzaamheid in de reisbranche kunt u nalezen op deze pagina van de ANVR.